keskiviikko 9. tammikuuta 2013

KaksisuuntainenKeskiviikko

Löysin super suloisen kuvan we <3 it:sta. Tänään koulussa puhuttiinkin hieman erilaisuudesta. Siitä kuinka helposti yhteiskunnassa syrjitään "normaalista" poikkeavia. Tutkimusten mukaan Suomessa ollaan aika ennakkoluuloisia ja ehkä jopa hieman helposti tuomitsevia. Puheeksi tuli myös erilaiset alaluokat. Mielenkiintoisia aiheita. Kuinka nuorten keskuudessa on oltava samanlainen kuin muut, että kuuluisi porukkaan ja tulisi hyväksytyksi ja sitten kuinka taas monet haluavat kulkea juuri vastavirtaan. 
Itse olen opiskelun aikana tavannut hyvin erilaisia ihmisiä kaikin puolin. Erilaisten silminnähtävien erilaisuuksien perusteella on monien hirveän helppo tuomita ja olettaa omiaan. Ihmisten olisi kuitenkin hyvä katsoa pintaa syvemmälle, josta kuoriutuu juuri sitä niin normaalia. Ihania persoonia, elämäniloa ja vilpittömyyttä.
Ja vaikka monet kannattavat samanlaisuutta, juuri ne pienet erot meissä kaikissa tekevät meistä mielenkiintoisia ja arvokkaita.




"Ohana on perhe. Perhe on ketään ei jätetä yksin tai hylätä."

1 kommentti: